VAS “Latvijas dzelzceļš” līdz 2023. gadam ieplānojis modernizēt 48 dzelzceļa stacijas, tai skaitā Tukums II
 Foto: travelnews.lv
Lai jau tuvāko gadu laikā nodrošinātu dzelzceļa infrastruktūru, kas būs pielāgota arī jaunajiem pasažieru vilcieniem, VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) līdz 2023. gadam ieplānojis modernizēt 48 dzelzceļa stacijas, investējot 57 miljonus EUR. Īstenojot projektu, LDz pirmo reizi Latvijas dzelzceļa vēsturē izbūvēs pasažieru infrastruktūru, balstoties uz vienotām vizuālām vadlīnijām.
Projekta rezultātā tiks pilnībā modernizēta pasažieru infrastruktūra elektrificētajās līnijās Rīga – Tukums II, Rīga – Skulte, Rīga – Krustpils un Rīga – Jelgava. Projekta gaitā tiks izbūvētas arī jaunas pasažieru stacijas – Silikātu iela un Slokas iela (līnijā Torņakalns – Bolderāja), Dauderi (līnijā Zemitāni – Sloka) un Alfa (līnijā Rīga – Cēsis).
Katrā stacijā un pieturas punktā tiks izbūvētas paaugstinātas platformas, modernas un funkcionālas nojumes, soliņi un velonovietnes, taktilās joslas un taktilās vadulas, apziņošanas un videonovērošanas sistēma, tiks izvietotas vienota standarta informatīvās norādes, kā arī pieejas platformām cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Vienlaikus projektā paredzēta atsevišķu pieturas punktu pārnešana uz iedzīvotājiem ērtāku atrašanās vietu, kā arī atsevišķu sliežu ceļu pārbūve.
LDz projekta izstrādes laikā sadarbojās ar Satiksmes ministriju, AS "Pasažieru vilciens" un Autotransporta direkciju. Tāpat tika iesaistīti arī sociālie partneri, pilsētvides un transporta nozares eksperti, lai pārrunātu to, kā infrastruktūru veidot pieejamu un ērti izmantojamu ikvienam iedzīvotājam, tostarp personām ar kustību traucējumiem.
LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda, ka dzelzceļš kā pārvietošanās veids Latvijā kļūst arvien populārāks. Šo 48 staciju un pieturas punktu modernizācija un izbūve būs būtisks solis ceļā uz dzelzceļa kā satiksmes mugurkaula lomu Latvijā. Tuvāko gadu laikā sāks kursēt jaunie AS "Pasažieru vilciens" elektrovilcieni, un arī dzelzceļa infrastruktūrai ir jābūt atbilstošai šiem vilcieniem.
Ņemot vērā projekta apjomu, iepirkums ir sadalīts sešās daļās: Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Rīga - Jelgava"; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Rīga - Tukums II" ; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Rīga - Krustpils"; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Zemitāni - Skulte", posmā Zemitāni - Vecāķi; Paaugstināto platformu būvniecība dzelzceļa līnijā "Zemitāni - Skulte", posmā Kalngale - Skulte; Vienotās informatīvās apziņošanas un videonovērošanas sistēmu ieviešana.
VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs skaidro: “Mūsdienīgas, drošas un efektīvas dzelzceļa infrastruktūras nodrošināšana ir viena no LDz pamatprioritātēm, un mūsu mērķis ir kopīgi ar citām iesaistītajām pusēm veicināt pasažieru mobilitāti Latvijā. Jau pēdējo gadu laikā pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu kļūst arvien populārāki, un esmu pārliecināts, ka vēl 48 staciju un pieturas punktu modernizācija sniegs būtisku ieguldījumu šīs tendences tālākā attīstībā.”
Izstrādājot šo pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu, uzmanība tika pievērsta ne tikai modernizējamās pasažieru infrastruktūras funkcionālajam ērtumam, bet arī tās vizuālajam veidolam. Kā vēsta “Latvijas dzelzceļš” pārstāvji, sagatavojot LDz pasažieru infrastruktūras vizuālās vadlīnijas, tika ņemts vērā arī “Rail Baltica” plānotais pasažieru infrastruktūras vizuālais veidols.
LDz valdes priekšsēdētājs M.Kleinbergs stāsta: “Dzelzceļa attīstība Latvijā ir bijusi daudzslāņaina un varētu teikt, ka arī dzelzceļa infrastruktūra atspoguļo dažādu varu maiņas un modes tendences daudzu gadu desmitu garumā. Domājot par dzelzceļa infrastruktūras tālāko attīstību Latvijā, mums ir svarīgi to veidot ne tikai drošu un kvalitatīvu, bet arī vizuāli mūsdienīgu. Tādējādi pirmo reizi dzelzceļa vēsturē Latvijā tika izstrādātas pasažieru infrastruktūras vizuālās vadlīnijas, kuras tiks īstenotas visās jaunbūvējamajās un modernizējamajās stacijās, radot Latvijas dzelzceļa infrastruktūras vienotu vizuālo tēlu.”
Resurss: Sadursme.lv
atjaunots: 2020.g 02.septembrī | tukumabalss.lv (x1735)
|
Pasākumi Aktuāli
Aptauja
|