Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību (vairāk par sīkdatnēm un privātuma politiku šeit)
TukumaBalss
2024.gada 20.aprīlis
Mirta, Ziedīte
4.64'C
vējš: 3.02m/s
Par mums  Kontakti  Reklāma  

tukumametals

ZIŅASNOVADOS
SPORTS
FOTOVIDEOJAUTĀ mums
  

Latvijas iedzīvotājus iepriecina daba, socializēšanās un iepirkšanās klātienē


Latvijas iedzīvotājus iepriecina daba,  socializēšanās un iepirkšanās klātienē
Foto: alwaysonpurpose.com

Puse no Latvijas iedzīvotājiem atzīst, ka pēdējā laikā jūtas priecīgi. Vienlaikus pusi aptaujāto neiepriecina rudens – gada tumšākā laika – tuvošanās. Prieku Latvijas iedzīvotāji pamatā rod pie dabas, kontaktējoties ar draugiem un tuviniekiem, kā arī iespējā iepirkties klātienē, liecina sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktā aptauja par prieku Latvijas sabiedrībā*.


52% no Latvijas iedzīvotājiem pēdējā mēneša laikā ir jutušies priecīgi un 38% - laimīgi. Savukārt noraizējušies un bēdīgi ir bijuši attiecīgi 39% un 24% respondentu. Priecīgas biežāk jūtas sievietes (57%), jauni cilvēki vecumā no 18-24 gadiem (72%), kurzemnieki (60%), vidzemnieki (57%) un rīdzinieki (54%).

Lielāko daļu respondentu pēdējā mēneša laikā ir iepriecinājusi brīvā laika pavadīšana pie dabas (63%), labi laika apstākļi (60%) un tikšanās ar draugiem klātienē (53%). 50% respondentu ir iepriecinājušas sarunas ar citiem ģimenes locekļiem, 28% - pasākumu apmeklēšana klātienē, 25% - ēdiena gatavošana mājās, 24% - panākumi darbā un 21% - iespēja iepirkties veikalos klātienē.

 

“Man šķiet, ka laimīgas dzīves noslēpums lielā mērā ir spēja apzināti priecāties par mazajām dzīves lietām un notikumiem. Prieks ir apzināti jāmeklē, jo, ja mēs to neiemācāmies, dzīve var kļūt grūti izturama. Atbildes uz jautājumu, kur cilvēki rod prieku, tieši to mums arī rāda: uzspīdēja saulīte – jauki, priecājamies par dabas skaistumu, atvēra veikalus – priecīgi, jo iepriekš bija ciet un klātienē iepirkties nevarēja. Iepirkšanās vispār ir viens no tipiskiem mazajiem ikdienas priekiem, kas daudziem palīdz iekrāsot ikdienu, protams, nepārkāpjot samērības robežas. Bet tie, kas gaida lielo laimi un prieku, visticamāk, to arī nekad nesagaidīs,” saka Arnis Kaktiņš, pētījumu centra SKDS direktors.


Laba iepirkšanās rada prieku


Pēc pandēmijas ierobežojumu atcelšanas veikalos mēs pamatā varam sastapt pozitīvi noskaņotus cilvēkus – gandrīz puse jeb 45% no visiem aptaujātajiem iedzīvotājiem norāda, ka iepirkšanās viņiem biežāk rada pozitīvas emocijas, un vēl 28% iepirkšanās rada pozitīvas un negatīvas emocijas apmēram vienlīdz bieži. Tas ir pozitīvs signāls tirgotājiem, kam būtu jāpiedomā par šī pozitīvā noskaņojuma uzturēšanu un veicināšanu.

 

Iepirkšanās daudziem mēdz būt “mazais ikdienas prieks”. Uz jautājumu, kas tieši rada prieku iepirkšanās procesā, aptaujātie atzinuši, ka priecājas par cenu ziņā izdevīgu iepirkšanos (56%), kvalitatīviem pirkumiem (50%), ātru un ērtu iepirkšanos (48%). Cenu ziņā izdevīga iepirkšanās ir svarīga visām sabiedrības grupām, bet kā īpaši būtisku to uzsver sievietes (64%), jaunieši vecumā 18-24 gadi (65%) un rīdzinieki (61%). Saprotams, ka šis aspekts ir ļoti būtisks cilvēkiem ar zemiem ienākumiem (62%), bet interesanti, ka arī cilvēkiem ar augstiem ienākumiem izdevīgi iepirkties ir svarīgi – to atzīst 53% aptaujāto, kas pieder pie 20% visturīgāko iedzīvotāju.

 

Iespēja iepirkties klātienē, kuras trūkumu īpaši jutām gada sākumā pandēmijas dēļ, dara prieku 29% iedzīvotāju – vairāk tas patīk sievietēm (35%), senioriem (36%), Kurzemē un Zemgalē dzīvojošajiem (33%).

 

Rudens mazina prieku pusei iedzīvotāju


Strauji tuvojas rudens un ziema – gada tumšākais laiks, kas pusei (51%) Latvijas iedzīvotāju samazina prieka daudzumu. Psihoterapeits Ernests Pūliņš-Cinis piebilst, ka prieku un optimismu papildus gadalaiku maiņām šogad mazina arī pandēmijas nākamā viļņa un dažādu ierobežojumu draudi, tādēļ aicina cilvēkus rast prieku ikdienā – stabilitātē, ģimenē, mazajos ikdienas pozitīvajos ieradumos un iepriecinājumos, kā izdevīga iepirkšanās, pašgatavota ēdienreize ar ģimeni, kopīga filmas skatīšanās ar kādu našķi utml. “Svarīgākais ir pašam saprast, kas iepriecina, un tad spēt apzināti virzīties uz to,“ uzsver Ernests Pūliņš-Cinis.

 

*aptauja veikta 2021. gada septembrī, aptaujājot 1005 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 75 gadiem

 

Papildu informācija:
Dagnija Kaklautiņa
LEAD. Korporatīvā komunikācija konsultante
dagnija.kaklautina@lead.lv
 



atjaunots: 2021.g 22.septembrī | Tukuma Balss (x279)






    Pasākumi
    Aktuāli
SKATĪT VAIRĀK

 tukumametals250x250_93212.jpg

    Aptauja


Par mums  Kontakti  Reklāma

Sīkdatnes un privātuma politika

(c) 2018-2024 TukumaBalss.lv
Visas tiesības aizsargātas


Realizācija Tup un Turies