Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību (vairāk par sīkdatnēm un privātuma politiku šeit)
TukumaBalss
2021.gada 23.oktobris
Daina, Dainida, Dainis
5.64'C
vējš: 5.56m/s
Par mums  Kontakti  Reklāma  

Kvazi Pizza

ZIŅASNOVADOS
SPORTS
FOTOVIDEOJAUTĀ mums
  

Pētījums: iedzīvotāji vēlas iepirkties lielākās platībās


Pētījums: iedzīvotāji vēlas iepirkties lielākās platībās
Publicitātes foto

Kā liecina jaunākā “Maxima mazumtirdzniecības kompass” pētījuma dati, arvien vairāk pircēju sāk iepirkties lielāku platību veikalos jeb hipermārketos. Iepirkšanos šāda formāta veikalos šogad iecienījuši 38,4% iedzīvotāju – salīdzinot ar 2017. gadu, tas ir pieaugums par 3,6 procentpuntiem. Pētījuma dati saskan arī ar “Maxima” veikalu apmeklētāju iepirkšanās paradumiem – kā liecina “Maxima Latvija” aprēķini, pēdējo piecu gadu laikā apmeklētāju skaits hipermārketos pieaudzis par 4,3 procentpunktiem. Tādējādi hipermārketu augošā popularitāte iezīmē izmaiņas iedzīvotāju ierastajā dienas ritmā un vēlmi laika taupīšanas nolūkos iegādāties visu nepieciešamo vienā veikalā.


“Hipermārketu augošo popularitāti šobrīd nosaka šī formāta veikalu ērtums, kas ir īpaši nozīmīgs pandēmijas apstākļos – pircēji arvien vairāk pievērš uzmanību drošai iepirkšanās videi, ko var nodrošināt lielāku platību veikali. Būtisku lomu spēlē arī hipermārketu skaita pieaugums Latvijā, kā arī tajos pieejamais plašais produktu un pakalpojumu klāsts, kas pircējiem sniedz iespēju iegādāties visu nepieciešamo vienuviet, vienlaikus saņemot arī dažādus svarīgus pakalpojumus – rēķinu apmaksu, medicīnas preces, telekomunikāciju, un citus,” skaidro Jeļena Popjonoka, „Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore.

 

Savukārt digitālās prasmes sākuši pielietot par 5,1 procentpunktu vairāk iedzīvotāju nekā pirms pieciem gadiem, veicot pirkumus internetā – to jo īpaši uzsvēruši iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem, kā arī Rīgā un Vidzemē dzīvojošie. Būtiski, ka lielākais – 4,9 procentpunktu – kāpums noticis tieši pēdējo divu gadu laikā. “Sekojot līdzi pircēju vēlmēm un mainīgajai situācijai valstī, mazumtirgotāji būtiski izvērtē mūsdienu pircēju jaunās vajadzības, kas veicina gan nozares digitalizāciju, gan arī dažādus automatizācijas procesus, kurus, kā apliecina veiktā pētījuma dati, novērtē un arvien plašāk izmanto arī Latvijas pircēji,” piebilst J. Popjonoka.

 

Līdztekus augošajai hipermārketu popularitātei, izmaiņas piedzīvojusi arī iepirkšanās mazajos veikalos mājas vai darba vietas tuvumā. Piecu gadu laikā tos sākuši apmeklēt par 4,1 procentpunktu vairāk pircēju, turklāt pieaugums pārsvarā novērots reģionos, ko visticamāk ietekmēja attālinātais darbs un retāka pārvietošanās Covid-19 izplatības dēļ.

 

Ar pilno “Maxima mazumtirdzniecības kompass” nozares apskatu “Mazumtirdzniecības evolūcija Latvijā: no “akcijas preces” fenomena līdz mākslīgajam intelektam” var iepazīties šeit.

 

Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti sniedz savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Tas iznāk kopš 2017. gada un jaunākais apskats ir jau 13 pēc kārtas. Tas tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums tika veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2021. gada augustā. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem. Jaunākajā apskatā īpaša uzmanība pievērsta mazumtirdzniecības evolūcijas tēmai, noskaidrojot iedzīvotāju atmiņas par iepirkšanos pirms 20 gadiem un tagad.

 

Papildu informācija:                                                                                                                                

Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālrunis: +371 26425420
E-pasts: liene.dupate@maxima.lv
www.maxima.lv



atjaunots: 2021.g 07.oktobrī | Tukuma Balss (x147)






    Pasākumi
    Aktuāli
no 21.augusta līdz 7.novembrim
  Tukuma mākslas muzejā
“Darbs un darbarīks” Tukuma muzeja mākslas krājuma izstāde
SKATĪT VAIRĀK

 comforthouse_250x250_125533.giftukumametals250x250_93212.jpg

    Aptauja


Par mums  Kontakti  Reklāma

Sīkdatnes un privātuma politika

(c) 2018-2021 TukumaBalss.lv
Visas tiesības aizsargātas


Realizācija Tup un Turies