Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību (vairāk par sīkdatnēm un privātuma politiku šeit)
TukumaBalss
2024.gada 27.februāris
Andra, Līva, Līvija
3.64'C
vējš: 2.32m/s
Par mums  Kontakti  Reklāma  

ZIŅASNOVADOS
SPORTS
FOTOVIDEOJAUTĀ mums
  

Izmaiņas skolēnu vērtēšanas kārtībā stāsies spēkā 2024. gada septembrī


Izmaiņas skolēnu vērtēšanas kārtībā stāsies spēkā 2024. gada septembrī
Foto: Vita Anstrate/Latvijas Televīzija

Izmaiņas vērtēšanas kārtībā pamata un vispārējās izglītības posmā stāsies spēkā no 2024. gada 1. septembra, paredz otrdien, 22. augustā, valdībā apstiprinātie Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotie noteikumu grozījumi.

 
Līdz šim bija paredzēts, ka izmaiņas vērtēšanas kārtībā stāsies spēkā šī mācību gada sākumā, tomēr, kā norādījusi IZM, ir jānodrošina pedagogu, skolēnu un vecāku labāka sagatavošanās vērtēšanas pieejas izmaiņām.

IZM ieskatā jaunā vērtēšanas kārtība nodrošinās "taisnīgāku snieguma novērtējumu ikvienam skolēnam un audzēknim".

Šobrīd 1.–3. klasē vērtējums tiek izteikts apguves līmeņos – sācis apgūt, turpina apgūt, apguvis un apguvis padziļināti, bet 4.–12. klasēs vērtējums tiek izteikts 10 ballu skalā, kuru izmantojot ir iespējams noteikt detalizētāku skolēna sniegumu.

Savukārt jaunā sistēma paredz četrus vērtēšanas veidus.

Formatīvā vērtēšana ir nepārtraukta ikdienas mācību procesa sastāvdaļa un nodrošina skolēnam un pedagogam atgriezenisko saiti par skolēna tā brīža sniegumu attiecībā pret plānotajiem sasniedzamajiem rezultātiem. "Šis vērtējums neietekmē semestra vai mācību gada noslēguma vērtējumu. Formatīvo vērtējumu ir iespēja dokumentēt dažādos veidos – ar punktiem, procentiem, ieskaitīts/neieskaitīts," skaidroja IZM.

Diagnosticējošā vērtēšana palīdz skolotājam izvērtēt skolēna mācīšanās stiprās un vājās puses. Tā paredzēta izmantošanai mācību satura apguves procesā, lai izvērtētu nepieciešamo atbalstu (gan klases, gan individuālā līmenī).

Monitoringa vērtēšana – sistemātiska zināšanu un prasmju novērtēšana noteiktos vecumposmos (plānota pirmsskolā, 3., 6.klasē), kuras mērķis ir novērtēt kopējo izglītojamo zināšanu un prasmju līmeni, lai atbilstoši iegūtajiem rezultātiem izvērtētu nepieciešamības metodiskā atbalsta sniegšanā pedagogiem vai izvērtētu mācību satura pilnveides iespējas vai atbalsta materiālu izstrādi skolēnu vajadzībām.

Summatīvā vērtēšana – tiek organizēta mācīšanās posma (piemēram, temata, mācību gada, izglītības pakāpes) noslēgumā, lai novērtētu un dokumentētu skolēna mācīšanās rezultātu. "Skolēna sniegums tiek atspoguļots, izmantojot 1.–3. klases apguves līmeņus (sācis apgūt, turpina apgūt, apguvis, apguvis padziļināti), bet 4.–12. klasē – 10 ballu skalu," skaidroja IZM.

Lai vērtēšanas pieejas maiņa notiktu veiksmīgi, IZM plāno dažādus atbalsta pasākumus – pedagogu profesionālās pilnveides pasākumus, metodisko atbalstu, izglītības iestāžu vadības komandu konsultācijas, vērtēšanas sistēmas pilnveides risinājumu attīstību sadarbībā ar skolvadības programmām.

 

Resurss: lsm.lv



atjaunots: 2023.g 22.augustā | Tukuma Balss (x413)






    Pasākumi
    Aktuāli
SKATĪT VAIRĀK

 tukumametals250x250_93212.jpg

    Aptauja


Par mums  Kontakti  Reklāma

Sīkdatnes un privātuma politika

(c) 2018-2024 TukumaBalss.lv
Visas tiesības aizsargātas


Realizācija Tup un Turies